- 1399/08/26
- مدیر
- 0
تصمیم گیری مناسب برای کسب درآمد
1. سرمایه
شما برای شروع کسب و کار و حتی برای این که بتوانید استخدام شوید نیاز به سرمایه دارید. ولی مقدار سرمایه شما برای کسب درآمد از طریق این دو شیوه بسیار متفاوت است. شما برای راه انداختن کار خودتان بسته به نوع کار به سرمایه بسیار زیادی نیاز دارید.
2. قدرت ریسک پذیری
اگر شما از شکست و از دست دادن پول خود وحشت دارید، بهتر است کاری را که برای کسب درآمد انتخاب کردهاید متناسب با ریسکپذیری آن کار باشد. کم ریسکترین کار، استخدام و کار برای دیگران است. شما میتوانید پول خود را در سرمایه گذاری های قابل اطمینان و البته با سوددهی پایینتر قرار دهید. اما اگر شما ریسکپذیری بالایی دارید ممکن است با تلاش خودتان بسیار موفق شوید ولی امکان شکستهای زودگذر همیشه وجود دارد.
3. ضرورت
شما در چه زمانی به کسب درآمد، نیاز دارید؟ مسلما اگر شما خودتان برای خودتان کسب و کاری راه بیندازید ابتدا فقط باید هزینه کنید. در واقع شما برای مدتی به طور مداوم خروجی دارید و هیچ درآمدی ندارید یا مقدار ناچیزی به دست می آورید.
نکات استخدام شدن
اگر شما تصمیم گرفتید که استخدام شوید در بین این همه رقیب باید خودتان را به یک گزینه مناسب مبدل کنید. کارهایی که میتوانید انجام دهید عبارتند از:
- ثبت نام در کلاسهایی که مهارتهای فنی (Technical Skills) مرتبط و مهارتهای اجتماعی (Social Skills) شما را افزایش دهد.
- گستردن شبکه فردی خود، این امر در برخی از کارها مزیت بسیار مهمی به شمار میآید.
- کار آموزی و کسب تجربه و به وجود آوردن سابقه کاری
- درست کردن صفحه شخصی و حضور در شبکههای مجازی کاری و حرفهای
نکات راهاندازی کسب و کار
اما اگر راه اندازی کسب وکار را برای کسب درآمد انتخاب کردید
- قبل از هر کاری، باید کسب وکار مورد نظرتان را از نظر های مختلف بررسی کنید. بوم مدل کسب و کار به شما کمک شایانی خواهد کرد. این مدل کسب و کار، با ارائه مواردی که باید قبل از شروع کسب و کار به آن بپردازید به شما کمک شایانی خواهد کرد.
- پیدا کردن و برگزیدن یک راهنما. راهنمایی از فردی که قبلاً این مسیر را با موفقیت پیمودهاست، به موفقیت شما کمک میکند.
درپایان باید گفت با انتخاب راه درست که برای کسب درآمد خود انتخاب میکنید، میتوانید کوتاهترین مسیر را برای رسیدن به هدفتان برگزینید.
مراحل افزایش کسب درآمد استارتاپ
جایگاه خود را مشخص کنید
اگر قصد تاسیس یک استارتاپ (Startup) را دارید، کاملاً قابل درک است که شما سرمایه گذاری را میشناسید اما هنوز در کمبود مدل کسب و کار مناسب هستید. کاری که میتوانید انجام دهید این است که در مورد خلأهای موجود در بازار کنونی تحقیق کنی و به دنبال خلأهایی باشید که میتوانید با یک سرویس منحصر به فرد پر کنید. کسب و کار شما باید برای جامعه ارزشمند باشد و همچنین مقداری پول برای شما به ارمغان بیاورد. داشتن یک برنامه محکم، شعار ایجاد کسب و کار است. نقاط مشکل مشتریان هدف را بشناسید و در مورد نوع خدماتی که میخواهید بفروشید تصمیم بگیرید. تعیین محدوده بازار برای فعالیت استارتاپ شما بسیار مفید خواهد بود.
الگوهای مختلف در بازار را بیاموزید
وقتی ایده یا محصولی به ذهنتان میرسد، طبیعتا برای شما جذاب به نظر میرسد. اما آیا برای مشتریان نیز مطلوب خواهد بود؟ چگونه میتوان فهمید که محصولش ارزش فروش دارد یا خیر؟ برای دانستن بازارپسندی محصول خود، باید به مطالعه الگوهای بازار بپردازید. در مورد خواستههای خریداران بالقوه اطلاعات کسب کنید. یک محصول ممکن است امروز کسب درآمد مورد انتظار شما را به دست نیاورد، اما بعداً میتواند درآمد قابل توجهی ایجاد کند. برای جلوگیری از شکست از نظرات منطقی و انتقادی افراد با تجربه استقبال کنید.
درباره رقبا تحقیق کنید
تحقیقات رقابتی به شما کمک میکند تا درک کنید که به عنوان یک تجارت به چه چیزی نیاز دارید. ممکن است در مورد منحصر به فرد بودن محصولی که قصد ارائه آن را دارید مطمئن باشید، اما هنوز هم این احتمال وجود دارد که چیزی مشابه در حال حاضر در بازار وجود داشته باشد. برای مشخص کردن فردیت استارتاپ خود، باید توجه داشته باشید که چگونه رقبا کمبود دارند و شکافها را از طریق خدمات خود پر کنید. اگر حتی یک رقیب برای استارتاپ شما وجود نداشته باشد، این احتمال وجود دارد که محصول شما خیلی خارج از جعبه باشد و نیازی واقعی به آن در بین مشتریان وجود نداشته باشد. تحقیق خود را به خوبی انجام دهید.
عملیات راه اندازی خود را برنامه ریزی کنید
محل کار خود را به تمام وسایل ضروری مجهز کنید. یک برنامه بودجه کامل تهیه کنید و سعی کنید در مرحله مقدماتی به آن پایبند باشید. هزینههای اضافی را کاهش دهید در این مرحله، شما باید ساختار فضای کاری خود را تعیین کنید. با تیم خود در مورد نحوه تحویل و پرداخت بحث کنید. تیمی برای نظارت بر حضور کسب و کار شما در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی تشکیل دهید. سعی کنید مدل خود را در مقیاس کوچکتر قبل از ورود به سیستم تست کنید.
نوآوری را در آغوش بگیرید
ایده خود را محدود نکنید. همیشه به چیز بزرگ بعدی فکر کنید که میتواند صنعت را متحول کند. بسیاری از استارتآپها در مرحله پرواز غرق شدهاند. مواقعی پیش میآید که مجبور میشوید گزینههای دیگری را در نظر بگیرید و همه چیز را متوقف کنید تا رویکرد متفاوتی داشته باشید. با یک ذهنیت باز به هر ایده نوآورانه نزدیک شوید و در صورت اقتضای ساعت، تغییرات لازم را در مدل خود ایجاد کنید. عاشق شدن به ایده اولیه میتواند مانع رشد استارتاپ شما شود.
سرمایه گذاران را بشناسید
خب، اینجا قسمت چالش برانگیز است. شما ایده و برنامهای دارید که بازی خود را به سطح بعدی ببرید، و اکنون زمان آن رسیده که مفهوم کسب و کار را به سرمایه گذاران منتقل کنید. کار به همان اندازه که به نظر میرسد سخت است. مردم در بازار از هر چیزی که شما به آن اعتقاد دارید حمایت نمیکنند تا زمانی که آن را امیدوارکننده ندانند. سعی کنید مدلی را که میخواهید آنها در آن سرمایه گذاری کنند و بازدهی کوتاه مدت یا بلندمدت مورد انتظار را به طور عمیق توضیح دهید.
هنگام ارائه ایده خود باید کاملاً آماده باشید. سرمایهگذاران احتمالی را بررسی کنید و بدانید چه چیزی ممکن است آنها را جذب کند. در مورد مدل خود فکر کنید، ببینید آیا در سناریوی فعلی عملی و قابل فروش است یا خیر. همچنین باید روی مهارتهای ارائه خود کار کنید. برای انتقال مؤثر ایده، اسلایدشوها و ویدیوها ایجاد کنید. استفاده از ابزار حرفهای مانند ضبط کننده صفحه نمایش و ویرایشگر تصویر میتواند مفید باشد.
افراد مناسب را انتخاب کنید
وقتی نوبت به استخدام میرسد، افرادی را انتخاب کنید که دیدگاه مشابهی دارند. تلاش را با افراد همفکر شروع کنید. یک محیط مثبت برای رشد استارتاپ شما ضروری است. شرکای استراتژیک و مربیان را در تیم خود در نظر بگیرید. توصیه میشود با افرادی که از قبل میشناسید، کسب و کار راه اندازی کنید. آنها میتوانند دوستان، اعضای خانواده یا حتی همکاران شما در دانشگاه باشند. این افراد اهداف و آرزوهای شما را درک خواهند کرد و ضریب راحتی را افزایش خواهند داد. علاوه بر این، در مواقع بحران، آنها پشت شما خواهند بود.